Onze school

Groter groeien doe je op jouw eigen manier en dat mag je hier leren door werken met plezier. We kijken naar jouw grenzen maar ook daaroverheen, want met elkaar ontdekken we de wereld om ons heen.

Op onze open christelijke basisschool staat het kind centraal. We kijken naar de talenten van onze leerling, elk kind is immers uniek en heeft andere onderwijsbehoeften. In ons monumentale schoolgebouw scheppen we een warme sfeer waar zowel kinderen als ouders én leraren zich fijn en geborgen voelen. Het is belangrijk dat onze leerlingen zich veilig voelen. Een kind dat op zijn gemak is, kan zich beter concentreren, durft vragen te stellen, kan complimenten geven en ontvangen én zal zich beter ontwikkelen.

Bij ons op school staat samenwerken centraal. In de lessen werken de kinderen samen en leren van elkaar. Als team werken we samen met zowel ouders als met onze leerlingen. We praten liever mét dan over de kinderen. Onze Kinderraad wordt ingezet om mee te denken over hoe we de school nog leuker en gezelliger kunnen maken. We moeten het ten slotte met elkaar doen!

Ervaren door doen. Dat is de manier waarop kinderen leren. Wij doen dat door te werken met de Techniektorens en maken gebruik van eigentijdse leermiddelen zoals Chromebooks, tablets en digiborden. De kinderen leren zelfstandig werken, hulp vragen maar ook een andere manier van denken die helemaal past in de moderne tijd.

Op onze school staan de volgende kernwaarden centraal, in de lessen maar ook daarbuiten:

• Veiligheid en respect
  • Plezier
  • Ontdekken en leergierigheid
  • Samenwerken
  • Vertrouwen
  • Ontwikkeling

Interesse?

Meld je aan voor een rondleiding op school.